Saknar dej!

Ännu några dagar har passerat med hockey för hela slanten.
Skönt att det var här i Björbo, på hemmaplan. Skönt att kunna vara hemma mellan matcherna!
Vi bjöds på riktigt bra hockey i dagarna 2 med segrar hela vägen till final.
Där blev det en jämn tillställning mot Järfälla som fick avgöras på straffar.
Där tog segrarna slut men grabbarna har ingenting att skämmas för. Grymt jobbat!
Härligaste segern var helt klart mot Björbo :D Vid 1-1 var jag lite orolig.
Sen var det aldrig någon fara på taket. Björbo hade ingenting att sätta emot.
Tur att Björbo hade sån bra målvakt, annars hade det säkert slutat 1-10 ist för 1-4.
Emellan matcherna har vi ätit och snaskat. När jag fick mina chokladaskar av snickeri i julklapp,
då insåg jag att det här med att hålla igen var lönlöst.
Det får bli nya tag efter nyår. Har ju fått hantlar i julklapp så det är bara att köra :D
Som sagt så har det blivit några dagar hemma i Björbo men idag är det Hedemora som gäller igen.
Ska göra en sväng på kupolen oxå. Hoppas att alla galna mellandagsrea-människor är lite färre.
Jag tänkte försöka få tag på någon billig slit och släng jacka på rean iaf.
Annars är jag inte mycket för rea. Handlar nästan aldrig kläder på rea.
Blir det något är det elektronik i så fall. Nää, spar pengarna till vårens kläder istället.

Och så är det nyårsafton imorgon. Jäkla överskattat. Så fruktansvärt överskattat.
Åker till Stockholm för att någon annanstans duger det inte och fira nyår.
Hu man blir mörkrädd ju :S  Sen morfar avled för 3 år sen tycker jag nyår bara är skit.
Jag har iaf köpt lite att skåla i och ett par cider. Tack och lov att det är hockey på tv!
Då har man något att fördriva tiden med. Lite god mat ska vi väl oxå slänga ihop.
Kanske att Gabbis och Tobbe oxå firar med oss, vem vet.
Vi tar det som det kommer och planerar inte så förbannat.

Idag ska jag till graven och tända ett ljus. Hoppas att jag kommer fram till graven!
Mormor hade fått kämpa igår iaf genom all snö och så ska det inte vara. Vansinne!

Morfar, du är saknad varje dag <3 Önskar att du hade fått några år till med oss här på jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0