Plus!

Idag kändes det nästan som att vi stod och stampade på ett ställe hela tiden. Vagnarna där vi ställer krukorna på var slut så vi fick mest prismärka kartonger och göra dom klara för uppackning tills vi får nya vagnar. En städkurs fick vi idag oxå. En kille var dit och visade hur skurmaskin, dammsugare och högtryckstvätten funkar. Den där skurmaskinen var riktigt kul och köra =) haha.. Fast med tanke på att jag har lite med tidiga mornar och sena kvällar lär jag nog inte bli den flitigaste användare av den. Städningen görs ju morgon och kväll så....

Hemma vid 14. Gjorde lite fisk och potatis med remouladsås. Inte alls så dumt! Lyckades iofs bränna fisken lite men ner gick den iaf :P Sen blev det en promenad. Ställde mej på vågen igår och utan att nämna hur mkt så kan jag säga att jag hade "gått plus". Hade nästan det på känn efter en sommar med lite fysisk aktivitet och massor av onyttigt. Men nu ska det blir ändrig på det när hösten nu kommer. Endast fikabröd hos mormor och godis får endast ätas på helgerna, helst bara en dag. Mindre alkohol ska det bli och ännu mer frukt än vad som äts nu. Sen ska jag börja röra på mej igen på riktigt. Promenader är inte svårt att komma igång med. Hinner ibland ta en tur i Borlänge innan jag börjar oxå så det är ju bra. Sen ska jag dra igång med Emmies magträning. Den hinns med på min lediga dag och en dag när jag jobbar förmiddag. En lagom dos som inte alls är svårt och fixa. Skönt dessutom att ut och röra på sej i höstluften!

Just nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem. Hon ska slänga i lite ny färg på mej. Känns behövligt nu efter sommaren. Var in på kupolen idag när jag slutade och köpte färg. Sen var jag in till konkurenterna på kupolen och köpte en bukett åt bara mej. Om alla andra är så fega och inte törs köpa någon bukett åt mej får jag väl göra det själv då =) Inte lika kul iofs men det kan inte hjälpas...
Ikväll börjar Idol oxå. Det lär väl bli så att man tittar antar jag. Nyfiken på om nya juryn är lika hård som den gamla....
Trevlig kväll på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0