Öppningen närmar sej

Idag var jag hemma vid 19.30 och det tyckte jag nästan var lyx. Hårdkörning på hög nivå de senaste dagarna kan man lugnt säga! Jag har blivit utnämnd till planteringsansvarig oxå så jag har planterat för glatta livet denna vecka. Igår och idag har vi dessutom haft både utbildning och föreläsningar. Utbildningen idag höll på och göra mej galen! Jag visste att det fanns saker och göra och sen malde gubben på med en del saker som endast rör Isabelle. Grr! Jag som hade tänkt sluta vid 18 tiden så jag skulle kunna ta mej hem i skaplig tid iaf. Som tur var hade chefen samma tankar så hon skickade hem oss vid 18 tiden. Skönt!! Imorgon ska jag vara på plats klockan åtta igen och ta emot en hel del snittblommor som kommer. Sen ska vi kila över till ÖB, som oxå öppnar då, med en plantering som jag och Frida har komponerat ihop. Kassan slapp jag undan väldigt mkt, ska endast sitta där en halvtimme. Det kommer nog och bli så hela helgen eftersom jag och Malin lär producera och ställa fram mer efterhand som det tar slut. Ser med spänning framemot öppningen imorgon! Antagligen enda gången i livet som man får vara med om det. Tydligen tyckte Katrin att det är lite speciellt det där oxå. När jag gick förbi hos dom när jag kom från bussen idag så ropade hon in mej och så fick jag en liten groddsak eftersom jag hade fått ett jobb =) Så himla gulligt! Finns bara Katrin som kan komma på en sån där sak. Skoj var det.... Nåt mer som är skoj är att jag har fått min Miss Li skiva idag =) Vad bättre kan pigga upp i höst än hennes underbara musik??

Till sist måste jag berätta om den glada nyheten som jag fick igår. Stina fick en liten Ivan i söndags och Ebba har blivit storasyster =) En dunderklump enligt Stina, 3800 g nånting och 51 cm var han. Det är klart att om man jämför med storasyster så var han ju det. Hemma var hela familjen igår iaf. En till unge hos Stina tror jag inte påverkar henne ett dugg. Så skönt med människor som kan ta livet som det kommer bara. Det gillar jag skarpt!
Nu ska jag ta och fixa med lite småsaker, med Miss Li skivan i bakgrunden =)

Sist men inte minst! Hjärtligt välkomna till Blomsterlandet imorgon kl 10 =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha.. ja det är möjligt, eller så får du sno med dig en bukett hem. =)

2008-09-18 @ 10:37:30
Postat av: nadja

hejsan nadja här om du kommer i håg mig.. tänkte försöka kolla in din bilddagbok men kommer inte in.. kan man få lösenordet dit kankse? :P vore kul o kolla på lite bilder där.. kram sköt om dig

2008-09-19 @ 13:46:04
URL: http://www.nogg.se/PilboNasse
Postat av: Emma

åhhh.. om man ändå vetet det.. men det var meningen först de skulle komma vid 21, men blev tidigare.

2008-09-20 @ 10:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0