Höstmode

Har sutit och spanat in vad som gäller i höst med skor och jackor. Jag kan konstatera att det inte är alltför stor skillnad från förra hösten. Några små detaljer bara. Såg att det fanns ett par likadana stövlar som jag redan har. Klippte bara bort ett spänne och så var dom nästan identiskt lika. Vipps så spar man 400 eller nåt... Jag tog oxå fram min vinterjacka och likadant var det där, bara några detaljer som skillde mellan den och en som jag hittade på H&M.
Lite färre knappar på min bara men det var nog det enda som var skillnaden oxå.
Så jag behöver nog inte kosta på så mkt till hösten/vintern vad gäller uteplagg. Funderar på och köpa ett par nya vinterskor bara. Såg ett par snygga och framför allt varma skor när jag gick på kupolen nyss en dag här.
Sen hade jag oxå tänkt köpa ett par stövletter utan klack. Men sen får det nog vara bra...
Däremot tänkte jag köpa lite mer tröjor i olika modeller och färger. Verkar som att det ska vara mkt cardigan i alla olika längder och det är ju alltid ett säkert kort. Dessutom verkar det vara mkt grått. Det är ingen färg som jag har jättemkt av men som faktiskt inte är så dum. Hur jag passar i den är en annan fråga. Tycker sånt där är så svårt. I min garderob rymms det alla regnbågens färger kan jag säga.. haha... Hade varit kul och gå till nån sån där som kan se vad man passar i för färger. Vet att mamma gick till nån sån förut...
Vad gäller jobbfronten så verkar det inte riktigt som att allt klaffar. Krukorna ska vara uppackade till på måndag för då kommer "Kruk-Anna" som vi kallar henne. Hon ska hjälpa oss att ställa upp dom på hyllorna efter visst system. Eftersom vi har massor kvar att packa upp då det inte har funnits några vagnar att packa upp på, så lär vi jobba övertid imorgon. Jag erbjöd mej att jobba fram till 15 iaf. Tre timmar extra borde väl vara till någon hjälp tycker man.
Blir tacos hemma hos Therese på kvällen så man vill ju inte komma hem alltför sent heller.
Dessutom är jag fruktansvärt slut idag med så pallar nog inte alltför mkt övertid. Fick dock sova några minuter extra eftersom jag hade bilen idag. Skulle direkt vidare till Djurås och få information angående vikariejobb på dagis. Var in på donken och skulle köpa ngt att äta så jag skulle överleva. Som vanligt fick jag vänta på min hamburgare så det var med nöd och näppe jag hann till Djurås till ett. Blev där knappt en timme kanske och sen vidare till arbetsförmedlingen. Jag fick ett papper påskrivet så jag ska kunna få pengar för augusti. Det blev mitt sista besök och min sista kontakten med arbetsförmedlingen, någonsin hoppas jag :D Hurra! Nää, nu har jag babblat alltför länge för att någon ska orka lyssna längre :P Dags att slå på dumburken och se vad som visas.... Just satan, Idol är det ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0