Helg.

En ny vecka har passerat.
Det är såå skönt och ha klarat av arbetsförmedlingen även fast det aldrig är så farligt.
Just nu kan vi inte göra så mycket på fronten förrän jag har fått antagningsbeskedet.
Jag hoppas innerligt att jag kommer in. Ju mer jag funderar, desto mer säker är jag på att det är rätt.
I början/mitten av december vet jag hur det blir. Vi får hålla tummarna.

Under tisdagen blev det ett besök i Mora oxå. Hockeyderby.
Denna gång höll jag på Leksand eftersom det var Gabbs lag som spelade :)
Det blev seger med 3-7 till slut. Segern var aldrig hotad även fat Mora gjorde 3 ganska snabba mål.
Kanske hade matchbilden blivit annorlunda om Mora hade koncentrerat sig på och spela hockey,
istället för och åka runt och spela småfult.
Det blev ett stökigt slut då en spelare, känd som knepig och svår och ha göra med, blev "skadad"
och låg ner på isen en bra stund.
När han reser sig upp får han tar han pucken och skjuter iväg ett skott mot målvakten. När det alltså är avblåst.
Tråkigt när det ska spåra ur så där. Rejäla och schysta tacklingar, helt ok.
Sånt där däremot är bara tråkigt. Jag hoppas att han blir avstängd några matcher.

I onsdags for jag hemåt igen. Vi tvättade och fyllde på kylskåpet igen.
Till kvällen åt vi tacos. Onsdagar ska numera vara våra "lyxkvällar" då vi äter gott och umgås.
Igår var Jocke hit och hjälpte mig med matten inför högskoleprovet.
Det är inte mycket som sitter kvar sen jag läste Matte B för ca 2½ år sedan.
Denna lektion kändes behövlig. Nu tror och hoppas jag att det går bra på provet oxå.
Idag är jag ur funktion.... Inte lust med något alls och ont i ryggen sen pushen igår.
Jag funderar på och hoppa gympan ikväll vid 17 tiden.
Jag är tveksam om det kommer och ge något som jag känner mig i kroppen just nu.
Dagens händelse är kvällens besök, då Malin och Robin kommer och tittar på idol med oss.
Därför ska jag nu städa upp lite så vi kan ta hit folket utan och skämmas.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0