Februari

Februari och psykiskt så känns det bättre med februari.
Det finns en ände på denna vintern även om den känns långt borta.
Igår gick inte tåget som jag skulle åka med från Hedemora. Ersatt med buss.
Orsaken var tekniskt fel. Skitsnack! Det var för kallt åt det.
Någon buss gick det inte heller så jag fick gå hem och hämta bilen.
Jag hade kunnat ta en senare buss men efter att jag fått vänta på tågbussen,
var jag inte på humör för att åka kollektivt om man säger så.
Nää, nu får det allt bli buss tills det blir sommar. Då lär väl tågen ska kunna gå va??
Jag fick iaf möjlighet och besöka ams i och med att jag tog bilen ist.
Fick ett papper påskrivet igen som jag fått tillbaka från F-kassan.
Så nu dröjer det ytterligare några dagar, nån vecka innan jag får pengar :S
Det börjar bli tomt i kassan. Om januari är fattig månad för andra så blev februari det för mej.
Tur iaf att det inte är några större utgifter på gång, förutom mat då och möjligtvis bensin.
Tur att man har en sambo som har fått jobba häcken av sej på sista tiden ;)
Jobbade gjorde jag igår iaf, som vanligt. Idag har det inte hänt så mycket.
Promenad och snöskottning på fm och nu på em, strukit lite kläder till mamma.
Sånt är kul ju om man har ett riktigt strykjärn! Eller vänta, låter inte det där lite tantvarning? :S
Hur som helst, på lördag ska jag träffa Tess och då blir man som 10 år på nytt :D
Haha, nämen tonåring iaf. Vi får se vad vi hittar på.
Antingen ses vi tidigare under lördagen eller så följer hon med oss på fest till kvällen. Visar sej.
Martina och Mattias är det som ska ha fest :D Tror att det kan bli riktigt bra!
Annars består veckan av tillbakaresa imorgon och på samma vända en sväng till Avesta,
 tvätt på torsdag+lunch på Hyttan och fredag städa och så lite hockey på det.
Derby igen, Leksand- Mora :D Så ja, veckan är planerad.
Får se när jag återkommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0