Det finns hopp!

Det händer ibland i livet att det inträffar något som totalt slår omkull en.
Det känns som att livet aldrig kommer att bli bra igen och att man aldrig kommer och kunna resa sej igen.
Det har hänt mej ett par gånger under livets gång. Allt känns bara nattsvart och man ser ingen ljusning.
Men den har kommit såsmåningom. Den finns alltid där, någonstans i framtiden.
Även om det känns tungt för stunden så blir det alltid bättre såsmåningom.
Det är det jag försöker peppa honom med. Låt det få göra ont ett tag. Det blir bättre tidsnog.
Just nu tror han inte på det där och herregud vad jag förstår honom.
Jag lider med honom till tusen, jag vet hur ont det gör.
Men jag vet att det kommer en dag när han kan vara glad igen och känna att livet leker.
Jag hoppas att den dagen inte är alltför långt fram i tiden.

Ja, som ni förstår så är läget dystert för oss alla just nu.
Men som sagt, det kommer ljusare tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0