2010

Gott nytt år!
Jag är ingen vidare bra bloggare =(
Jag antar att tiden inte räcker, prioriterar annat.
Sen vore det mycket roligare om man hade ett annat utseende oxå.
Någon som kan hjälpa mig kanske?

Hur som, jag tänker sammanfatta 2010 lite grann.
Det är alltid så kul! Det jag kommer ihåg vill säga.
Jag fyllde 22 i början på året. Hasse, Lena, Selma och Jenny kom hit på kalas.
Jag hade kalas i Björbo med familjen och mormor.
Under vintern var det OS i Vancover. Vi fick se många skidmedaljer.
Vi satt och tittade på krönikan för någon dag sen. Gåshud minst sagt!
Det som mest präglade mitt 2010 är jobb, jobb och åter jobb :)
Jag började på Hildèns handelsträdgård i april, där svärmor jobbar.
Skönt och få jobba utomhus och fysiskt dessutom.
Jag hinner inte jobba där länge förrän Monica, min granne ifrån Björbo, ringer.
De behöver ha två sommarjobbare på Hjälpmedelscentralen och det relativt omgående.
Jag tvekar länge men bestämmer mej för och ge det en chans.
Jag hinner jobba där några dagar innan jag och Örjan åker till Mallorca och Magaluf, bestämt sedan ngn månad.
Vi får en underbar vecka där med sol, bad, god mat och vi tar även del av utelivet lite grann.
Tågresan hem ifrån Arlanda blir en lång historia då ngn bestämt sig för och hoppa framför tåget.
3 timmar senare än beräknat är vi hemma, runt 23-tiden.
Veckan efter hemkomst är det dags för mej och jobba igen.
Resten av sommaren kommer och bestå av jobb, jobb och jobb.
Mycket och lära sig men som jag trivs!
När jag är ledig under helgerna utnyttjar jag det till max.
Under denna sommar får vi uppleva ett kungabröllop. Jag som alltid har diggat kungafamiljen,
tycker att det är såå spännande :)
Midsommar firas i dammsjön med Forslunds släktet. Tyvärr utan Örjan som måste jobba.
En värmebölja kommer in över oss. När vi en vecka senare firar Örjan morfar i Born,
som fyllt 80 tidigare, är det närmare 30 grader och en ljuvlig dag.
Likaså är det när vi ska på kofest. En superkul förfest hos oss innan vi far iväg på lastbilen.
Vilken kväll!
Det fina vädret tar dock slut. När jag någon vecka senare åker med moster, Rauno, Mattias,
mormor och Emmas föräldrar på digeloo, regnar det utan dess like.
Dock en grym föreställning! Väl värt ett nytt besök.
Vi hann oxå med och åka till Ockelbo trädgård bla och sen bodde jag och Örjan på hotell i Gävle,
för att dagen efter besöka IKEA.
Vi får via film se Selma ta sina första steg. Tyvärr hinner vi träffa Selma med mor och far alldeles för lite =(
Adam fyller år i början på augusti. Fika-kalas med moster, Rauno och mormor.
Lite senare under augusti har vi grillfest hos M&M och dagen efter förfest hos Gabbis och Tobbe.
Sedan bär det av till Säterdalen på Björn Rosenström. Vilken kväll!!
Vi avslutar sommaren med ett besök på parken zooi Eskilstuna, jag och Örjan :) En trevlig dag.
Tess jobbar mkt under sommaren och sen åker hon på tågluff genom Europa. Jag saknar henne!
Mer saknad blir det när hon i slutet av Augusti drar till Tennerifa och jobbar, först som aupair och sen som servitris.
När sommaren övergår i höst får jag och Alexandra fortsätta jobba, till vår stora glädje.
Kontrakt skrivs till den sista oktober.
Jag och Örjan målar vår byrå i sovrummet. Den är numera vit och hur snygg som helst :)
Det är val i Sverige och enligt min åsikt blev det helt rätt :)
Det mest omtalade blev SD s intåg i riksdagen....
Hösten rullar på med mer jobb. Vi hinner träffa Selma lite mer tack och lov :)
Det blir en och annan fest emellanåt. Örjan fyller år i oktober. Det firas med tårtkalas.
Selma kommer förstås och Staffan, Jenny, Hasse, Lena och farmor.
Senare på kvällen bjuder jag honom på en storslagen middag på en och en halv.
Kvällen avslutas med film och sen går vi ut igen. Lyckad kväll!
När Oktober övergår i November får vi fortsätta jobba och det året ut plus en månad :)
Det hinner inte gå många dagar i November förrän Selmas lillasyster bestämmer sig för och titta ut :)
Den 7 November ser Alice dagens ljus, 3900 g och 52 cm.
Jag tar ledigt ett par dagars strax efter det. Jag och Örjan åker till Uppsala.
Det blir många timmar på IKEA där vi bla köper en ny tv-bänk.
Vi hinner med några timmar på stan oxå.
Vi får sedan se Alice för första gången. Helt underbar!
Under hösten hinner jag ej se så mycket hockey som jag skulle önska.
Tiden går åt till jobb och träning. Jag och Martina köper kort på träningsverket.
Flera superroliga pass avverkar vi under hösten!
Det blir december och advent.
Vi äter jultallrik på jobbet med trevlig underhållning till.
Samma helg åker vi traditionsenligt och äter julbord med Lenas släkt.
Denna gång blir det Sandviken och Högbo bruk.
Jag och Örjan åker iväg den 11 December och tok-shoppar!
Vi handlar i princip alla klappar då och dessutom lite kläder och skor.
Innan vi går på julledighet får vi veta att vi får förlängt igen!
Denna gång ända till sista Maj 2011 :D
Jag är ledig den 23:e. Jag pyntar och donar hemma i Björbo där julen sen firas.
Tyvärr en kall jul så promenaden under julnatten fick vara detta år.
Örjan firar med sin släkt och vi ses först den 27:e igen.
Jag jobbar 27 och 28 innan jag får ledigt igen.
Den 29:e handlade jag lite på kupolen innan jag var och såg på Leksand spöa Smedjebacken.
Det blev 12-3 i U 15 DM och det är väl ungefär så långt vi är nu.
Idag nyårsafton jobbar Örjan, inventering på jobbet.
Ikväll är det tänkt att vi ska gå till Gabbis och Tobbe på middag.

Det var allt för nu. Jag lovar inte när jag kommer tillbaka, men kommer tillbaka det gör jag.....
GOTT NYTT ÅR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0