Kreta

Nu har man landat efter Kreta resan. Det finns så mycket att berätta så jag vet inte var jag ska börja! Vi hade iaf en kanonvecka. Inte klockrent väder hela veckan utan det blev typ 2½ dag med lite moln. Men det funkade det med. Då hittade vi på något annat och fick se lite istället. Sånt kammar pluspoäng hos svärmor =) haha.
Men mest sol och bad blev det förstås och två utflykter var vi i väg på. Den första var till en strand där det fanns rosa sand. Hur fin som helst! På hemvägen stannade vi vid Kretas näst största ravin och tog lite kort. Andra utflykten var en båtutflykt där vi stannade vid två ställen. Först vid en gammal borg som låg på ett berg dit vi fick gå upp. Skapligt jobbig väg :P Men det var det värt! Utsikten var grym! Sista stoppet var vid en strand, även den jättefin. Tyvärr var detta en av de mulna dagarna så vi fick kanske inte ut lika mycket av utflykten som vi kunde ha fått om det hade varit sist. Sist men inte minst så har vi ätit otroligt gott! Grekisk mat är jättegott med framförallt mycket grillat. Mycket gott har vi drukit oxå. Så jag är mer än nöjd med resan! Dock kunde den ha slutat bättre. 21.45 hade vi checkat in på flygplatsen och då hade vi 1½ timme att fördriva innan vi fick gå ombord på planet. Trodde vi. Det visade sej efter ett tag att planet var 1 timme försenad. Strax efter 1 fick vi kliva ombord. Skapligt dryg flygresa sen oxå. Vid 4 landade vi i Sverige och en dryg halvtimme senare satt vi i Emils bil på väg hemåt. 07 landade vi i sängen. Jobbigt att vända dygnet så där men vi var verkligen tvungna att sova. Jag hade aldrig klarat och hålla mej vaken. Dagen sen handlade bara om att ställa om och packa upp allt.
Igår blev det tvätt och sen en sväng för att träffa Selma. Det var längesen för min del nu igen. Stora damen hade hon blivit! Mycket hade hänt sen sist.
Nej, sovdags nu tror jag. Imorgon är det dags för hockey igen, i Leksand denna gång. Sen blir jag hemma i Björbo några dagar. Ska hämta ett soffbord hos Mattias och Emma, träffa mormor och så är det städning på måndag igen. Det är väl det jag har på schemat de närmaste dagarna.
Aja, nu blir det godnatt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, detsamma! Var hundra år sen vi sågs eller typ Adams kalas iaf...

2009-09-23 @ 09:34:31
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0