Här igen!

Nu var det sjukt längesen igen! Jag är sämst på att uppdatera här :( Ska göra ett försök här iaf....
Hösten är verkligen här nu! Härligt på sätt och vis men man längtar ju tillbaka till värmen oxå :) Förra veckan gjorde vi en stor höststädning här i lägenheten. ALLT från golv till tak blev skrubbat och så gjorde vi höst i blomlådan oxå med lite ljung som vi fick av svärmor. Vi hade inte så mkt till val heller. Dels hade ju Lena glömt bort att vattna när vi var borta så allt var vissnat och dels råkade jag tappa hela lådan från balkongen så den kraschade i backen :) haha. Lika bra och göra det enkelt för sej :P
Så i lördags var vi ut till Sjulsbo och jag planterade lådan. Vi hjälpte även till med att slänga in typ 30 kubik ved. Det tog sin lilla stund men det var skönt att vara ute och jobba då det var sånt underbart väder.
I söndags var vi med mamma och pappa till Uppsala. Gabbe spelade tre matcher med U 15 i någon turnering som spelas flera helger under hösten. Det gick jättebra för både honom och laget. Måste säga att Gabb har börjat säsongen kanon! Bara det att han får spela med laget över besvisar väl det oxå. Så det är kul....
För övrigt har det inte hänt mkt sen sist. Eller jo, vi har i princip fått ett nytt vardagsrum. Som jag nämnde tidigare skulle vi köpa ett soffbord av Mattias och Emma. Några dagar efter det var det dags för en soffa oxå. Vi hittade en svart tre sits på blocket för bara 1500. Vi tog med oss Lena och åkte till Borlänge och kollade på den. Vi föll direkt för den! Den är i princip oavänd och jätteskön! Den är helt klart värd 1500. Nya gardiner, ny matta och lite ny belysning och rummet är som nytt :) Såå nöjd! Nästan så att man står ut med tapeterna nu oxå :p
Sovdags snart nu. Imorgon kväll blir det ev en sväng med mamma till Borlänge. Om hon är bättre i handleden.... Skriver snart igen! Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Emma & Ludvig

2009-10-02 @ 14:52:43
URL: http://th
Postat av: Emma & Ludvig

Ludvig tackar så mycket för gratulationen!



Attans då, att jag inte visste ni var på jakt efter en soffa... för jag har en sådan på lager också jag skulle behöva bli av med... vilken osis. Haha. Får lägga ut en annons på blocket..

2009-10-02 @ 14:53:58
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0