Sicken lördag!

Lördag och strålande sol. Jag är ledig. Ändå vaknade jag på fel sida idag. Blev kvar länge i sängen och läste ut min spännande bok och därmed förstörde jag hela min dag. Att ligga kvar så där är aldrig bra för då kommer man aldrig igång för dagen sen. Åt en filtallrik i sängen och sen lyckades jag till slut ta mej i duschen. Klockan blev 12 innan jag kom till Avesta. Blev shoppingsugen och gick i de få av affärer som finns där. Hittade absolut ingenting. Hittade en skjorta som jag provade men den satt hemskt. Än en gång blev jag påmind om att det jag har lagt mej under sommaren ska väck. Nu ska jag vara hård mot mej själv och skippa allt vad godis och fikabröd heter. Tyvärr blir det ju lite kalas nu under oktober och då slipper man väl inte undan antar jag. Hur som helst, jag avslutade rundan med att gå till blomsteraffärn och köpa en bukett till kvällens middag. Den blev fin iaf! Den här blomsteraffären är kanon så det är verkligen värt och göra en extra sväng till Avesta just för dom. Nyss hemkommen därifrån. När jag kommer in i trapphuset känner jag hur det luktar färg så in i.... Jag vet genast vem som är boven och mkt riktigt. Vår nya granne, en gammal klasskompis till mej från Leksand för övrigt, grejar för fullt med renoveringen. Vi hejar och jag kastar en snabb blick inåt och blir genast jätteavundsjuk. Sååå fint!! Jag vill oxå ha det så. Men när det gäller familjen Sporrong finns det inte till mkt inredning heller. Dom har inte gjort ett smack på den här lägenheten fast det så väl skulle behövas. Finns inte ens golvlister i köket!! Men det är klart, dom har ju inte tid! Får nog prata med pappa igen. Han har fixat en ny bänkskiva till köket och dessutom lovat att han kan spika upp listerna. Där finns det minsann tid! Världens bästa!
Nej, usch det här blev bara negativt alltihopa. Får hoppas att middagen hos Staffan och Jenny ikväll kan rädda min dag.
Dags för matlagning nu innan jag ska agera chaufför och hämta Örjan på jobbet

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har mail!

2009-10-10 @ 21:43:19
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0