Rosa Bandet

Jag såg galan från kl 21 ikväll eftersom vi var hos Staffan och Jenny på fika först. Och det gick verkligen rakt in i hjärtat på mej. Känner att jag måste få skriva av mej lite. Mycket som snurrar i huvudet.
När den där karln berättade om hur hårt hans familj hade drabbads då både döttrarna och hustrun hade gått bort, då brast det för mej. Allt det där får mej och tänka på morfars sjukdomstid och tiden efter att han gått bort. Hur man maktlös står där bredvid och ser någon man älskar så mycket långsamt försvinna, någon som under hela ens liv har funnits där. Som man har gjort så mycket roligt med.
Jag kan bara ana hur mormor kände det. Att efter mer än 50 år mista sin livskamrat, som man ända sen ungdomsår har delat hela sitt liv med. Tillsammans sett barn och barnbarn växa upp och även varit med om att två barnbarnsbarn har kommit till världen. Livet är så orättvist. Varför skulle just morfar drabbas??
Cancer skrämmer mej för det har funnits så mycket av det i min närhet. Min farmor och hennes syster dog båda i cancer i unga år, deras mor dog dock i senare ålder och nu har den tredje systern av fyra oxå en form av cancer. Alla har de haft olika cancer men ändå cancer. Och så morfar då... Jag önskar så att man nån gång i framtiden kan hitta botemedel för denna hemska sjukdom. Är det något jag lägger pengar på när det gäller välgörenhet så är det just cancerforskning.

Nu känns det som att det blir en sväng till graven i helgen. Tända lite ljus och så. Vill även visa Örjan var mina nära och kära ligger någonstans.
Nu ska jag försöka få lite ro och sova. Ska försöka locka Örjan från datorn oxå.
Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Emma

Blev bortskämd med några morgnar förut då han sov mellan 22-06..... men nu är han snorig stackarn, så det hör nog till...

2009-11-02 @ 15:42:35
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0