Högskoleprov

Snart är det dax! 1½ vecka kvar. Det är ju svårt och träna till sånt där eftersom man inte vet vad det är för frågor som kommer. Men att göra lite gamla prov är ju aldrig fel. Då får man iaf se hur upplägget är, vad det är för typ av frågor å så. Idag hade jag lite tid över så jag satte mej och gjorde ett gammalt prov. Satan vad svårt det var! Ett tag begrepp jag inte alls vad det var frågan om och chansade hejvilt! Tur att det är kryssfrågor! Dock lyckades jag rätt bra tycker jag, 51 av 122 tycker jag är helt ok. Nu är det ju inte så noga med poängen utan det viktigaste är att jag kommer i en till behörighetsgrupp och ökar mina chanser och ta mej in på någon av skolorna jag har sökt. La precis till ett till alternativ oxå som genast kom på tredje plats : Uppsala! Att jag inte tänkte på det förut. Där går ju nämnligen Tess. Får jag inte Örjan med mej har jag iaf henne om det nu blir Uppsala. I början av december vet jag.

Egentligen skulle jag tvätta för fullt men när jag kommer ner i tvättstugan står det en lapp på dörren, "Jag har försökt och tvätta två kvällar i rad nu. Var är nyckeln? " Då är det nån klant som inte har lämnat tillbaka nyckeln! Och vi som verkligen behövde tvätta. Fan! Hoppas verkligen att den är tillbaka till på torsdag, då bokade jag en ny tid.
Dax och diska nu! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0