Glädje, Kärlek och Sorg.

Helgen har passerat. Igår blev det en förmiddag i Falun med hockey så klart. En jämn match som tyvärr slutade med förlust för Gabb och hans gäng. Hemma i Hedemora redan vid 12.15. Konstigt att man redan då hunnit till Falun, sett en match och tagit sej hem igen. Jag hamnade framför datorn och tv tills Örjan slutade vid 14. Vi var ner och handlade lite och hyrde en film. Sen var det bara till att ladda inför match. Mora-Leksand på Webb-tv. Mora började bra men sen blev det Leksand mer och mer. Vaccintjuvarna vann till slut med 2-6 och det var jäkligt surt. Kvällen fortsatte med körslaget och film. Johan Falk 5 & 6 filmen har äntligen kommit ut :D Precis filmer i min smak! Ni som gillar Beck och Wallander, se dessa!
Idag stack Örjan iväg på bandy till kl 9. Sen var vi ner och veckohandlade på RP. Vi hade en rabattkupong på 10% som gick ut idag och den ville vi ju gärna utnyttja. Efter maten var det lika med hemfärd till Björbo för min del. Jag och mamma var till morfars grav med rosor och sen var vi hem och fikade. Pappa fick lite paket oxå. Av mej fick han en handske med isskrapa på. På vanten står det SKITVÄDER. Tycker att den passar perfekt till pappa med tanke på att han brukar klaga på vädret och säga just skitväder emellanåt :P Lite choklad och lite lotter från oss blev det oxå. Efter en bedrövlig avslutning i Karjala cup för Sveriges del (7-0) mot Finland var det säsongsavslutning i Ensam mamma söker. Satan vad jag kommer att sakna det programmet! Veckans höjdpunt då man varje söndag får se ett nytt avsnitt. Ulrika och Lasse är så söta tillsammans! Varken mitt eller mammas öga var torrt när hon gjorde sitt val. Kan säga att om jag hade varit 35-40 år så hade jag fallit pladask för Lasse. Kan förstå att hon är kär =) Helenas val var ingen skräll. Ska bli kul och se ifall det håller. Såg lovande ut iaf trots åldern. Madelene valde ingen alls och det hade man kanske kunnat lista ut efter ett tag. Det var aldrig någon romantik på hennes dejter med killarna....

Dock hade söndagen kunnat sluta bättre. Känner inte att jag behöver censurera det här utan jag kan berätta som det är. En på ICA hade tagit livet av sig i natt. Jag fattade att något hade hänt för alla på facebook skrev ledsna saker. Så jag frågade Anki som jag har jobbat ganska mkt med. Tycker ändå att jag har rätt att veta då jag har jobbat där och kanske får jobba där runt jul sen. Sånt där gör mej alltid iskall i hela kroppen och fruktansvärt deppig av naturliga orsaker. Jag har ju något att relatera till. Allt det som man känner som nära anhörig och vän. Maktlösheten, alla frågor, varför, vad hade jag kunnat göra för att hjälpa henne ur det? Skulden.... Det är så mkt som man aldrig får svar på.
Ska lägga mej nu och försöka att inte tänka så mkt.
Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0