Dystert.

Ja, nu känns det dystert. Klockan är 16.20 och det har varit mörkt ute iaf en halvtimme nu.
November har kommit med grått och kallt. Och snö! Det som kom igår räknas inte men idag har det kommit desto mer =( Tyvärr. Mina vinterdäck kom då på i sista sekunden. Pappa började med det i helgen men sen var det nånting med fäljarna och att dom inte höll tätt. Så i tisdags hade han fått det som behövdes och kunde då äntligen sätta på däcken. Annars så var det skön helg hemma i Björbo med en massa hockey förstås, god mat, fika, lite lövkrattning och så bara vara med varandra. Så mysigt när vi kan samlas alla, när Örjan kan följa med upp och när Adam, Emmie och Daiko oxå är där. Blev en sväng till Mockfjärd på lördagsnatten oxå för att hämta Maria och Annelie. Fest på Heanöjet var det som gällde den kvällen. Kul att få träffa Maria! Det blir ju alltför sällan numer. Lite tråkigt men helt och hållet mitt fel. I tisdags fick jag träffa Filip och Jon en sväng oxå så det var kul. En tisdag som vi för övrigt tillbringade på kupolen, jag och Emmie. Tro`t eller ej men denna gång var det Emmie som shoppade och jag som gick tomhänt därifrån. Kändes rätt skönt faktiskt. Det enda som får handlas nu är julpynt och julklappar. Blev iaf en outfit till mamma. Vi fick i uppdrag av henne att hitta något som hon kunde ha på fredag då det ska bowlas och ätas med jobbet. Vi lyckades bra måste jag säga.

Gårdagen var verkligen botten. Jag och Örjan har nog aldrig varit så osams som vi var då.
Det började redan innan jag for från Björbo. Tur iaf att jag åkte så vi fick reda ut det, annars hade ingen av oss sovit gott i natt. Innan vi la oss igår hade vi blivit sams iaf. Jag som reagerade lite för starkt på en skitsak men samtidigt hade Örjan varit lite klumpig oxå. Jag har alltid trott att det där med att vara osams ibland bara är bra. Ut med skiten som man går och bär på, rensa luften. Ska man gå och hålla på något länge blir det ohållbart och till slut brister allt. Jag och Örjan har haft våra duster under året som gått men jag älskar honom fortfarande lika mycket.

Dax och hämta honom på jobbet om någon timme. Då bär det av till Sjulsbo för att spana in familjens nytillskott. En 12 veckor gammal kattunge. Åhh vad jag kommer och bli kär =) Kanske kommer en bild snart.
Lite mat skulle det visst bjudas på oxå...
Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0