Vasaloppet!

Tänker lägga mej i soffan nu och bara vara. Trött på alla sätt och vis. Dagen började kl 07.30 med vasaloppsstarten. Alltid lika kul och se den där "myrstacken" vid starten. Måste vara en speciell känsla att vara en bland alla tusen åkare. Vid alla vasalopp har jag tittat lite då och då samtidigt som jag har gjort ngt annat emellanåt. Så blev det inte i år. Med spänning följde jag Jens från Floa hela vägen. Och vilket lopp han gjorde! Med i täten hela tiden och emellanåt var han till och med uppe och drog. Det hade jag aldrig kunnat tro! Det blev en 10:e plats till slut. En grym insats! Om ett par år är jag rätt övertygad om att han står som segrare. Segrare i år blev Daniel Tynell och han var väl en av dom som jag hoppades på. Skönt att inga norrmän vann i år. Med i ledarklungan större delen av loppet men var inte upp och drog en enda gång. Så irriterande men ändå är jag inte förvånad.

Annars har jag spenderat dagen i min ensamhet. Örjan spelade bandy på både på fm och em. Typ bara hem och vände vid 11 innan han åkte på nästa match. Inte så populärt.... Sen var det dax att jobba för hans del. Så nu är jag ensam igen. Så jag kan väl passa på och berätta om gårdagen. Gabb hade match här 16.30 och när han hade samling var mamma, pappa, mormor och Lena hit och fikade. Kul att dom fick träffas till slut! Bara pappa Hasse som fattades som är uppe i Härjedalen just nu. Gabbs match som vi var och såg sen, ja det blev en enkel match. Seger med 15-3 och till slut fick Gabb göra ett mål efter flera missade chanser. På kvällen var det melodifestivalen, sista deltävlingen. Jag gillade Agnes låt men annars vet jag inte om det var ngt att hurra för. Vad hade ThorLeifs där och göra egentligen?? Aja, tur att dom inte kom nå längre.... Nu ska jag lägga mej i soffan och läsa. Sen väntar en ny beckfilm om ett par timmar.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0