"Hemma"

Jag har landat "hemma" igen. Anledningen till att det blev sent i natt var att jag och Örjan pratade om hur vi ska göra framöver. Just nu känner jag mej "halv". Några dagar hos honom och så hem några dagar. Packa ur, packa i. Åka tåg, åka buss fram och tillbaka. Jag vet inte var jag hör hemma. Eller jo, jag vill helst bo hos Öjan på heltid. Men det är svårt som läget är nu. Jag är arbetslös med en liten städlön och ännu har jag inte fått något svar från a-kassan. Örjan jobbar på Rätt Pris, snart uppe på halvtid fast tjänst. Även om Örjans hyra inte är hög och fast han inte har så stora utgifter kan det nog bli tajt ändå. Hopplöst läge minst sagt. När ska det vända? När ska jag få ett jobb?

Jobba fick jag iaf göra idag. Och som jag fick jobba! Det var full fart hela tiden. Dessutom fick jag köra ut bud till sex olika adresser i Blge. Och jag som hittar till kupolen, Blomsterlandet och centrum typ. Men blommorna kom dit dom skulle till slut iaf. Men vet inte om jag gör det där nå mer..... Fick oxå veta att jag får jobba lite i påsk :) Härligt!
Helgen som kommer blir en helg i Björbo för första gången på bra länge. Mamma fyller år imorgon och ville att jag skulle vara hemma och fira henne. En självklarhet! Paket blir det förstås och middag till kvällen. Däremellan hockey såklart. Det prioriteras inte bort nån gång under vinterhalvåret i vår familj. Spelar ingen roll vilken dag det är.
Gabb har match kl 15 och sen är det Sm-slutspel i hockey oxå. En månad tills hockeyfritt.
Nej, ska läsa en stund medans jag fortfarande orkar hålla ögona öppna.
Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0