För bra för att vara sant

November, december var månader då allt var perfekt! Jag kunde inte önska mej mer. För bra för att vara sant helt enkelt och så kan man ju säga att det var. Nu är jag arbetslös igen. Dax att återigen ha med arbetsförmedlingen att göra och dessutom a-kassan =( Jag var i Hedemora och skrev in mej igår eftersom det var just där jag befann mej på min första arbetslösa dag. Det är ju tydligen viktigt att man skriver in sej första dagen. Idag har jag varit till Djurås och blivit flyttat dit eftersom det är "min" förmedling. Nu är det bara att söka jobb för fulla muggar igen! Kanske lite tur att det inte var alltför längesen sist som man höll på med det där. Har fortfarande kvar snitsen på det där :P Synd bara att det inte finns alltför många jobb att söka....
Helgen har som vanligt spenderats i Hedemora. Efter att jag gjort min sista jobbdag i fredags unnade vi oss en pizza. Vi gick till ett ställe som firade 5 år och som hade 10 kr rabatt på pizzorna. Det visade sej när vi kom dit att det var om man hämtade pizzan och tog med den hem. Så där blev vi snuvade på 10 kr :P haha....
På lördag blev det en sväng ner på systemet. Eftermiddagen bestod av hockey. Svensk seger blev det. Framåt kvällen kom Jocke, Emil och Markus. Vi tittade på melodifestivalen. Helt rätt låtar som gick till final! Kul framförallt att Emilia gick vidare =) En gammal barndoms idol till mej. Sen drog vi och spelade biljard. Eller, jag och Emil hoppade över det. Lite pilkastning blev det oxå innan vi gick på Kingen. Tydligen skulle det vara efterfest hemma hos Örjan. Jag var dock för trött för att orka vara mer social så jag gick och la mej 02.45.... Somnade på stört! Ingen aning om när Örjan la sej. Söndag blev en slappdag. Vi tittade på hockey på em. Sverige vann mot Finland och tog hem hela turneringen =) Skoj! Till kvällen åkte Örjan på bandy. Jag måste ta och erkänna att jag sov nån timme då :P Orkade därför se hela Beck sen. Lika bra sm alltid. Igår var då dax för hemfärd efter besöket på arbetsförmedlingen. Min längsta hemresa någonsin från Hedemora, ca 3 timmar. Anledningen var en stor brand precis bredvid tågstationen. Inga tåg fick passera där på flera timmar pga av explotionsrisken så jag fick ta en buss istället. Hem och iväg på städning sen.
Idag har jag då som sagt varit till arbetsförmedlingen. Gjorde en sväng till Blge sen då jag ändå var på väg. Köpte nya lurar till mp3 och reklamerade en tröja som gått sönder. Nu ska jag fortsätta med jobbsökandet. En jobbansökan kvar att skicka iväg, sen får det räcka för idag.
Ha en fortsatt bra dag med er!

Kommentarer
Postat av: Emma&Liten

Vi har påbörjat v26 idag... så det rör på sig, men än är det låååångt kvar... =(

2009-02-11 @ 20:25:43
URL: http://thisisemmson.blogg.se/
Postat av: Emma

vad ska du göra för bus då? =)

2009-02-12 @ 21:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0