Plugg....

Skriver knappt här nå mer nu. Från och med förra måndagen läser jag även naturkunskap. Varken matte eller det är de lättaste så det tar en del av min tid just nu. När man inte har pluggat på ett tag dessutom så är man lite ringrostig. Stackars Jocke får hoppa in och hjälpa mej titt som tätt...
Men nu ska jag försöka få börja "på riktigt" på komvux så jag kan gå dit och få hjälp när jag behöver det. Den där jäkla a-kassan är helt hopplös och tar så förbaskat med tid på sej! Så nu tänker jag börja iaf, oavsett vad dom säger.

Annars händer det inte så mkt. För två lördagar sen blev det en heldag med mamma och pappa i Hedemora. Gabbe hade ju cup då. Och mellanmatcherna blev det en promenad i centrum för att visa shoppingutbudet, vilket inte är så mkt. =) haha... Sen blev det även middag med Örjan mor och far samt Staffan & Jenny. Jenny som för övrigt ska födda om knappt två månader. Det hade hänt en del med henne sen vi såg henne sist kan jag säga, det var strax före jul. Cupen slutade i en andra plats för grabbarna. Bra jobbat!
Helgen som kom jobbade jag lördagen. Det var full fart! Fasen, det där stället måste gå ganska bra ändå och det glädjer mej. Anneli är den bästa chefen jag haft någonsin och hon är värd all framgång. Nästa gång jag ska dit är på fredag och sen till påsken.... Efter jobbdagen var det bara hem och fixa till sej och göra tacos. Vid 18.30 kom Tess och Julle och åt med oss :D Så glad att dom kunde komma! Sen droppade det in folk efter hand hela kvällen. Det blev en jätterolig förfest och där kunde det ha stannat. Det gör mej bekymrad av att se vad alkohol kan göra på många personer. Dom blir ilskna och aggrisiva, det blir gråt och det blir skrik. Just nu känner jag inte för och gå ut på mkt länge. Det blir ju ändå bara kattskit av alltihop! Nää, sista april kanske det blir här näst. Om det är nån kul fest nånstans.  Annars kan man lika gärna stå vid en majbrasa och hänga. Huu, nu låter jag snudd på som en mor på 40 och strax där över men faktiskt är det precis så här jag känner nu. Denna helg ska vi då absolut inte göra ngt alls. Eller jo, en sväng till Borlänge blir det på lördag iaf och köpa en present till pappa. Om Örjan inte är helt slut vill säga. Han är sjuk nu med förkylning och feber. Så det är anledningen till att jag fortfarande är i Björbo. Men imorgon åker jag dit oavsett hur sjuk han är. Det lär då inte vara så pass att han smittar iaf. Det var allt jag hade för nu. Dax att bänka sej framför tvn igen och hoppas att färjestad gör en bättre andra period i denna sm-final 1.
Ha det bra med er så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0