Nora

Nu kan jag pricka av ännu en svensk stad som jag har besökt. När vi hade släppt av Gabbe vid ishallen för samling åkte vi in till Nora centrum, där det för övrigt var någon springtävling. Supermysigt ställe med gammaldags miljö! Faktiskt ett ställe där jag skulle kunna tänka mej och bo. Storleksmässigt lika stort som Leksand kanske. Vi hittade på ett mysig fik, även det i lite gammaldags stil. En kopp kaffe med dopp blev det innan vi åkte tillbaka till ishallen. Det blev dagens sämsta. Hör och häpna, kallare ishall än hemma och inga bra läktare. Som tur var hade mormor en filt att ha på benen så frysa slapp man iaf. Dock blev det stryck med 4-2. Idag mötte dom sina övermän trots att dom stundtals gjorde hyggligt ifrån sej. Nyttigt för killarna att möta lite motstånd. Dom fick en bra träning idag. Efter matchen tog vi oss mot Guldsmedshyttan där vi hittade ett gatukök/pizzeria. Två andra familjer ur Gabbes hockeylag var oxå där och därmed var pizzerian full för mer än tre bord hade den inte =) Jag tog en supergod vesuvio men så stor den var! Konstigt nog lyckades jag nog få i mej närmare 3/4 delar av den och ändå inte bli sådär kanonmätt... Hemma vid 21.30 sen. Planerna för imorgon finns inte. Jag vet inte alls vad jag ska göra. Någon brådska upp ska jag då inte ha. Med tanke på veckan som kommer kan man nog behöva sova en del. Nu ska jag försöka läsa ett par sidor mer än vad jag lyckades med igår. God natt och sov sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0