En skön helg

Söndag eftermiddag och jag sitter och väntar på helgens andra match. Helgen än så länge har varit hur skön som helst! Igår var jag upp till mormor en sväng på fm och fikade. Hon har fortfarande inte lärt sej att jag dricker kaffe och frågade därför igår om jag ville ha ett glas saft :P haha... På em väntade säsongspremiär i isladan. Som jag har längtat!  Gabbes lag spelade träningsmatch mot Lindlöven. Där mötte dom än en gång på sina övermän och fick stryck med 8-2. För övrigt var det Emmies första match i ladan. Kvällen följde med ännu mer hockey, Färjestad-Frölunda. En kanonmatch som vanns av Fbk. Sen blev det mest slapp framför tv med tacos och godis. Jag fick förfrågan om jag ville vara chaufför till Blge och Oktoberfesten. Tydligen lockade Farbror Fläsk väldigt mkt för jag blev lovad tusen kronor om jag körde =) Eller kanske var det helt enkelt festsuget som var för stort, vad vet jag. Hur som helst bangade jag. Hade ingen som helst lust till och ut och köra ett gäng grabbar på närmare 30 och lite där över. Så jag fick bli hemma.
Idag vaknade jag troligen av att mobilen ringde. Vilken tid det var, det tänker jag inte berätta. Det var iaf min snitt-kollega Malin som ville berätta att våra buketter hade sålt som smör i solsken på fredag em :D Sen fick jag lite instruktioner om vad som står på programmet imorgon, vilket är att städa kylen och snabbt få fram lite färdiga buketter. Det känns jätteskönt att folk redan har upptäckt vår snittkyl och att dom oxå gillar det vi gör...
Nej som sagt, match nummer två för helgen väntar härnäst om en halvtimme. Gabbe och dom möter Falun. Förhoppningsvis blir det vinst idag =) Dax att göra sej iordning nu.
Trevlig eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0