Händelserika dagar

Det var ett tag sen jag författade nånting nu. Det har varit några dagar nu som har varit rätt späckade men samtidigt helt underbara. Onsdagen blev mååånga timmar på kupolen. Jag åkte dit redan till kl 13 för att hinna gå i dom "värsta" affärerna innan Örjan kom... haha... Kl 14 hämtade jag upp honom på stationen och sen tillbaka till kupolen. Ganska på en gång fick jag då veta att randigt inte riktigt var hans smak. Jag påpeckade då att jag tycker randigt är fint. Vi gick i några affärer till och när vi kom in på jeansfactory hittade jag en jättefin tröja åt honom. En huvtröja som var, just det, RANDIG. Jag sa att han väl iaf kunde prova så han gjorde det och den satt perfekt. Självklart köpte han tröjan =) hahah... Det börjar bra det här.... Lyckades fynda en del jag med. På vero moda blev det ett linne i hallonrött, typ nån sån färg. Lär se till och fixa en fest snart så jag får använda den. Där blev det oxå en t-shirt med rosa pantern. Örjans favorit så med tanke på att jag "lurade" på honom en randig tröja köpte jag den här då =) Fast den var snygg. Faktiskt.. En randig tröja hittade även jag så det blev en del nytt. Kl 18 var det sen tänkt att vi skulle hämta Adam och Emmie vid tåget. Adam kom från Borås och Emmie från hemma nere i Skåne. I Mjölby skulle dom sen komma på samma tåg upp hit. Nu blev det så att Emmie missade tåget ifrån Mjölby på grund av att en hade tagit livet av sej på spåret. Vi fick alltså bara Adam med oss från stationen då kl 18. Vi åkte på matpalatset och åt och sen försökte vi på bästa sätt fördriva tiden tills Emmie och hunden daiko kom med ett senare tåg kl 20. Runt 20.45 var vi äntligen hemma och då märker ni ju att det som sagt blev ett antal timmar på kupolen för vår del.. haha... Här hemma hann vi inte med så mkt innan det blev läggdags. Samlades uppe allihop och såg på tv en stund bara. Det blev väl inte mkt sova under natten sen. När klockan ringde 06 var vi jääättedöa båda två. Dagen på jobbet sen var inte alls kul. Huua! Men skylla sej själv får man :P När man sen kom hem blev det inte mkt till vila heller. Hem och äta och sen iväg och städa. Lite senare på kvällen sen fick jag äran och vaxa benen på Emmie. Hon tyckte det var rena tortyren medans jag hade svårt och hålla mej för skratt emellanåt =) Efter ett samtal med Örjan slockande jag strax före elva. Fredagen bjöd på en längre arbetsdag än vanligt. I och med att det har varit orkidèutställning den här veckan har snitten kommit lite i kläm. Därför fick jag jobba 12-19 och det var otroligt skönt! Så mkt man hann med! Efter jobbet for jag till min Örjan =) Vi var ner på hemköp och handlade en tacopaj till mej och lite chips med dipp. Det blev en myskväll framför tvn innan vi i hyfsad tid kom i säng. Lördagen var det dags och träffa hans föräldrar. Pirrigt var bara förnamnet. Vi handlade tillsammans med dom på hemköp innan vi åkte hem till dom. En jättemysig gård utanför Hedemora. Vi åt lite innan det var dags att dra upp brygga och båt. Vädret var verkligen på vår sida. Hur underbart som helst! När karlarna hade klarat av det åkte vi hem och fikade och kollade på lite gamla kort. Svårt och förstå att det faktiskt var Örjan man såg på en del kort. Han ser inte alls lika ut som han gjorde när han var liten. Jag och Örjan slöade framför tv en stund sen. Du är vad du äter. Passande åt oss med tanke på hur mkt onyttigt vi stoppat i oss på sista tiden... haha! Vi fick en gudomligt god middag oxå innan vi åkte in mot Hedemora igen efter en supertrevlig dag. Kvällen bestod av 80-tals musik och singing bee. Hittade den där cdn på hemköp och jag var tvungen och köpa den då jag letat efter den ett tag. Och hur grym var inte den då! I säng runt midnatt och idag var det alltså dags för hemfärd för min del. Fasen vad jobbigt det är och det blir inte lättare heller. Känns bara som att man vill bosätta sej där NU på en gång..... Hemma för nån timme sen. Just nu är mamma, pappa och Gabbe och kollar på Oscars match. Bara det är klart ska vi hela bunten upp till mormor och baka pepparkakor =) Det ska bli riktigt skoj! Man märker att julen inte är alltför långt borta. Till kvällen är det ensam mamma söker som vanligt när det är söndag. Imorgon är det dags för ännu en arbetsvecka med helgjobb. Blää känns det just nu.
Dags att börja förbereda sej för bak nu. Ha det underbart alla! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Han har sett Bjröboland alltså? =)

2008-11-16 @ 19:31:49
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0