Spa

Idag har jag haft lite "mini-spa" och bara pysslat om mej själv.
Först tog jag ett bad efter en långpromenad, sen hoppade jag i badet en sväng innan jag duschade.
Sen följde hårinpackning, vaxning av ben, rakning av armar, insmörjning, fotbad och till sist lite sminkning.
Inte så märkvärdigt men ändå lite lyx i den gråa och oglamorösa vardagen.
Kan ju för övrigt nämna att vaxningen inte alls var någon smärtsam upplevelse. Visst kändes det, det gjorde det.
Men jag har ganska hög smärtgräns så det var inget som påverkade mej speciellt mycket.
Sen kan man väl konstatera att resultatet blev så där. Hyveln fick allt användas och ta det som blev kvar.
Hur som helst, det var jätteskönt och nåt man verkligen borde unna sej lite då och då.
Händerna mina skulle oxå behövas fixas.. Suck.. Det är verkligen ett hopplöst fall kan jag säga!
Förut skyllde jag på att jag höll på med blommor och att det var därför både naglar och händer såg ut där efter oxå. Nu kan jag inte skylla på det längre så det börjar bli hög tid att göra något åt dom
Får nog bli ikväll efter städningen, innan dess är det ju ingen idè och göra något.
Dags att fixa mat nu!

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh vad härligt med spa! Vilket vax använde du? Jag provade också det förut, tyckte inte heller att det gjorde så ont, men det fungerade inte heller så det var väl kanske därför :P

2008-03-12 @ 13:06:04
URL: http://alltomfia.blogg.se
Postat av: Fia

Nej det kallnar ju så fort så man måste ju typ värma upp det flera gånger om. Jag försökte att sitta i bastun och göra det men det hjälpte inte =P

2008-03-13 @ 09:02:40
URL: http://alltomfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0