Min Påsk!

Då så ska jag göra ett försök att dokumentera dygnet som varit. Det har ju faktiskt hänt en hel del.
Jag och mamma var till Borlänge och shoppade igår på dagen. Jag hittade en jättesöt tröja som satt perfekt och som det dessutom var 30 % på så självklart köpte jag den. Handlar ALDRIG på rea annars.
Vid halv fyra åkte jag till Hedemora. Jag blev i vanlig ordning upphämtad av mina kära vänner och så for vi och handlade. Satte i oss pizzan innan folket började ramla in från kl 18. Till slut tror jag att det blev runt 25 personer eller så. I en etta! hah.. Eftersom sovrummet var låst blev det ju inte mer än en etta ju.
Plats fick vi iaf. Sen hur kul det var kan man diskutera. Jag var tvungen ut och gå en sväng innan jag höll på o "kvävas" Höll till i köket en hel del. Sorry men det blev bara för mkt..
Sen blev de bättre och kvällen blev riktigt skoj ett tag där. Kvällens bästa kommentarer kom tveklöst av mej själv men observera att jag INTE menade det jag sa. Egentligen. "Han är bara ute efter en sak men det kan jag väl bjuda på då" Sen tyckte jag att man kunde ju faktiskt fjanta runt med många.. haha. Ibland blir det som det blir. Martina hade kul iaf =) haha.. Det var inte tänkt att vi skulle ut först men så blev det iaf.
I isande kyla drog vi oss mot Hotellet, jag, Martina, Tias och Tommy. Det tog sin tid av förklarliga själ. När vi kommer dit och är på väg mot ingången så ramlar jag pladask. Martina skyndar sej och fråga om det inte berodde på kullerstenarna och självklart var det så :P Mina kära pumps hade nog ett finger med i spelet oxå.
Jag skrapade mej på handen och när jag skulle duscha idag såg jag att jag hade både skrubbsår och blåmärke på knät. För att återgå till hotellet då. Väl där inne så blev det inte mkt till dansande. Killarna var inte riktigt på det dansanta humöret ikväll. Vi lämnade stället efter en timme eller så kanske. Hade dålig koll på klockan igår kväll. Vi gick till ett gatukök och fick i oss lite mat för självklart skulle det ätas hamburgare ;)
Sen blev det inte så mkt mer av kvällen. Jag var på god väg och åka till annat ställe och sova men jag ångrade mej i sista stund. Hade inte varit värt det.
Imorse var iaf jag och Tias uppe tidigt. Tias ville städa efter gårdagens bravader och det var lite svinstia varning över det hela faktiskt. Med så mkt folk blev det av förståliga själ mkt flaskor, lite kladd här och där och tyvärr ett krossat Lasse Åberg glas.. Tråkigt.. Det som var allra tristat var den som tyckte att det var ok och pinka från balkongen. Kan ju hoppas på en ursäkt från personen i fråga.
Tias hade en kul konversation på msn i morse oxå. Personen han pratade med han gjort något igår som jag från första parkett blev vittne till. Och personen i fråga var inte alls stolt över sin handling idag men oj vad vi skrattade. Tills han berättade en grej från gårdagen som gjorde mej arg, ledsen och besviken på en och samma gång.
Far och flyg tänkte jag just för tillfället men lugnade ner mej till slut. Jag ska inte bli arg, jag ska inte säga något dumt. Jag tog tåget mot Borlänge 11.36 för dom skulle träffa Tias familj. Jag gick på kupolen i några timmar innan tåget gick hem och givetvis shoppade jag nu med.. suck.. Börjar bli orolig för var det här ska sluta!
En jacka, en sjal och ett linne blev det som jag dessutom fick 10 % på. Alltid något billigare.
När jag kom hem hoppade jag i duschen och till mormor och åt. Kött och potatisgratäng med äppelpaj till efterrätt =) Min mormor kan hon! Vi spelade lite kort innan jag och mamma for hemåt och kollade på skärgårdsdoktorn.
Pappa och Gabbe är i värmland på hockeycup och Adam är i Göteborg hos Jens så det är lugnt och skönt här hemma nu =)  Detta var lite om min påskhelg.
Hoppas att ni alla haft en trevlig helg!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0