Glad Påsk!

Jaa, glad påsk mina vänner! Det var nog först idag som jag fattade att det var påsk.
Det har redan varit hit fem stycken påskkäringar sammanlagt i två omgångar.
En del barn på dagis hade oxå klätt ut sej till påskkärringar och det väckte funderingar hos en del barn..
Speciellt lilla Markus tänkte för fullt när moster nämnde kvast och blåkulla =) haha.. Så söt!
Har alltså varit på dagis nu i några dagar där moster jobbar och än så länge har det varit kanon verkligen.
Känns som att man gör mkt mer nytta där än att sitta vid en dator hela dagarna och ungarna är ju så härliga!
Mån,tis och idag har jag hunnit vara där. Igår var det något annat som stog på schemat.
Jag var till Stockholm på intervju så klart =) Det blev väldigt många intryck kan jag ju säga.
Dom lever ju ett helt annat liv än vad en själv gör om man säger så. Jättefint och stort hus med utsikt över mälaren och två fina bilar. Om jag fattade saken rätt så är pappan i familjen i så fall ägaren till både gröna lund och kålmården, något med det var det iaf. Mamman har eget företag, jobbar med hästar av något slag.
Vad gäller ungarna så var det en tjej på 13, en kille på 7 och så lilla Alice på ca 1½ år.
Det är väl att ta hand om den minsta som är själva huvudansvaret. Jag kände verkligen att det funkade och ha lilltjejen. Hon var hur mysig som helst! Det som känns lite tveksamt är hur jag kommer och trivas om jag får det.
Allting var ju så annorlunda mot hemma och det kändes inte som att man hade mkt gemensamt precis.
Vi får se om några dagar hur det blir. Vi behöver nog båda få tänka lite en dag eller två.
Det har som ni märker blivit många nya ansikten för min del den här veckan, allt på bara fyra dagar oxå!
Lite ledighet nu kommer att bli behövligt. Lördag, söndag ska spenderas i Hedemora =) Utgång på lördagkväll är det tänkt. Hoppas det blir kul men det tror jag. Men det brukar ju bli det så det ska det väl bli nu med, även fast någon kommer dit. Verkar vara personen i fråga som tycker att det skulle vara jobbigast tror jag.
Aja, nu ska jag gå in och göra lite påskfint. Ingen blir ju hemma i helgen förut mamma så det känns inte som någon idè och pynta alltför mkt. Lite gula blommor har jag varit och handlat som jag ska ta rätt på nu och så plockar jag väl fram någon kyckling eller så. Lite påskstämning vill man väl ha iaf =)
Än en gång, glad påsk och ät inte alltför mkt godis i helgen nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0