Hedemora=Hemma nr 2

Äntligen har jag duschat och slagit mej till ro. Jag har nämnligen gjort klar veckans städning på snickeri nu på eftermiddagen. Det fick bli en snabbvariant denna vecka och med pappas hjälp.
Jag ska jobba i Borlänge måndag och tisdag i veckan som kommer och då är jag inte hemma förrän vid åtta.
Så detta fick bli lösningen denna vecka. Gick lite tungt trots att jag "hoppade över" mkt.
Värmen och att det var dagen efter kanske säger det mesta. Dagen efter betyder alltså att det blev utgång igår.
Dagen började dock i Borlänge där Martina och Mattias hämtade mej vid tågstationen.
Sen åkte vi på systemet och handlade lite, jag och Tias. Framme vid kassan stog det att man fick en liten present om man visade leg innan kassörskan hann fråga. Så fort som jag och Tias kastade fram leget, så fort har det aldrig gått förut. haha.. Presenten var sex stycken tuggummi. Jippi verkligen..
Vi åkte vidare till kupolen och shoppade lite. H&M blev dagens affär där vi shoppade alla tre. Jag hade ju presentkort så jag kom rätt lindrigt undan =)
Det blev ett linne, deo och en puderborste så tack Anneli för det =)
En studentpresent till Tess hittade jag rätt fort och så ett halsband. Får se hur länge detta får vara i min ägo.
Efter en stund på kupolen for vi "hem" till Hedemora och handlade mat till kvällens grillning.
Strax efter fyra togs kvällens första drink och vid fem infann vi oss vid fotbollsplanen där killarna spelade fotboll medans jag och Martina myste i solen. En bacardi eller två satt inte fel. Vi blev kvar där en timme kanske innan jag, Martina och Tias åkte till Tias föräldrar och grillade. Det blev ett par trevliga timmar där med mkt skratt och så lite bus med dom otroligt fina hundarna. Vid nio var det så dags och hem och fixa till sej lite.
Strax före elva gick vi för att möta Svanberg och Örjan. Det tog ett tag innan vi hittade dom. När vi väl gjorde det dröjde det inte länge förrän jag fick för mej att jag hade skavsår. Fick för mej ja, för det hade jag ju inte.
Det slutade med att Örjan tog mej på ryggen. haha! Kanske sista april satt kvar i minnet eller så. Vi hamnade slutligen utanför Waynes där vi inväntade Perra innan vi hamnade  på The King Arms eller vad det hette.
Självklart satt vi ute, jag, Martina och ett helt gäng med killar. Det var hur skönt som helst!
Det blev ett par trevliga timmar där med mkt tok och skratt innan Tias och Martina tackade för sej.
Självklart ville inte jag gå hem så jag stannade kvar med några stycken en stund till. Strax före två lämnade vi stället och gick mot grillen, obligatoriskt efter en kväll ute. Det tog en bra stund innan jag fick mina strips fast inte gick det någon nöd på mej heller =) Trevligt att bara sitta där med allt folk. Till slut hade Svanberg fixat stripsen åt mej så vi kunde gå hem till Tias och Martina. Örjan tänkte inte låta mej gå själv hem till dom för vem vet vad som kunde hända mej. haha!
Så han och Svanberg såg till att jag tryggt och säkert tog mej hem =) Ännu en tur på ryggen blev.
Man får väl passa på och utnyttja när man kan =) Vid kvart över två blev det kram och god natt.
Jag sov faktiskt riktigt skönt i natt trots att det var aningen varmt med sovsäck. Vaknade inte förrän vid halv tio med undantag då jag var vaken en stund vid sex-sju och skickade iväg några dumma sms.
Förmiddagen spenderades iaf vid en sjö där vi bara låg och hade det bra. Helt underbart väder!
Vid halv två gick mitt tåg hem och det är lika tråkigt varje gång och lämna Hedemora. Det har börjat kännas som hemma för mej faktiskt. Ibland mer än vad Björbo gör. Har flera gånger funderat på och flytta dit.
Det känns inte omöjligt faktiskt. Här hemma har jag liksom inga vänner kvar längre och det är inte heller längre än att man kan åka hem och hälsa på emellanåt. Så vi får se hur det ser ut i framtiden.
Jag kom hem vid tre idag, åt mat och sen var det som sagt bara att bita i det sura äpplet och åka och städa.
Skönt att ha det gjort iaf. Nu ska jag lägga in lite bilder från igår och sen blir det till att vänta hem mamma från ålands kryssningen som hon och några till har varit på.
Kanske blir fyran filmen innan läggdags för att sedan gå in i en ny hektiskt vecka.
Men sen har jag iaf sommarlov ett bra tag =)

Kommentarer
Postat av: TudaZ

Tack för en jätte trevlig helg :D

2008-06-02 @ 07:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0