Student tider!

Nu är vi inne i studentveckan och det märks överallt. Idag på jobbet fick vi hem det mesta av blommorna som ska säljas under veckan och det var massvis.
Tusentals färdiga buketter och massor av andra snittblommor.
Vi hann inte ens komma igenom hälften idag så imorgon vet jag vad som väntar, snitta, snitta och åter snitta...
Tur att vi iaf är fem stycken där, annars vet jag inte hur det ska gå.
Om denna vecka ändå vore över tyckte Lindha på jobbet och jag kan nästan hålla med henne.
Jag trivs som sagt när det händer saker men studenten är lite väl extrem för att det ska vara kul.
Menmen, bara och bita ihop. Jag får ju en belöning för mitt hårda slit på torsdag eftermiddag/kväll när det är dags och fira familjens student med massa god mat med hela tjocka släkten.
Det ska bli trevligt! Det verkar som att det fina vädret ska hålla i sej till då oxå. Det får vi hoppas på!
Det behöver inte vara lika hett som förra året men sol och strax över 20 vore fint.
Får se om det blir Lindesnäs på kvällen. Markolioo kommer och det lär säkert dra en del folk skulle jag tro.
Är det dessutom fint väder så.. Får se om Therese och Andreas hinner fira klart "sin" student bara.
Som sagt, det händer mkt överallt just nu. På jobbet då och framför allt här hemma.
Tror mamma oxå vill att denna vecka ska vara slut... Skulle gissa på att nationaldagen blir en slappdag.
Nej, om man skulle ta och göra lite nytta ett tag.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0