Examens dag!

Kan säga att jag är skapligt trött just nu! Jag har varit igång i princip hela dagen.
Det började med Filips examen i kyrkan. Det var precis så fint som jag trodde att det skulle bli.
Det var inga problem för Filip att gå fram i kyrkan och sjunga. Han var jätteduktig!
Glass och pizza som utlovats innan gjorde han sej verkligen förtjänt av =) Lika så gjorde "Don" som satt jättesnällt och tyst hela tiden i kyrkan. Efter blev det inte mkt till fotografering.. haha! Men det förstår jag..
Hemma runt halv tio eller så. Jag gjorde i ordning lite och sen åkte jag till Falun på Tess student till halv ett.
I Falun är det där med studenten mkt större än i Leksand kan jag säga. Först blir det som vanligt utspring och grattande från nära och kära innan det blir färd på traktorvagnar. Efter det blir det dessutom marsch genom stan med Faluns ALLA studenter och med tanke på att det är rätt många tar det sin tid att få alla på plats.
Vi kom hem till Tess vid tre kanske efter ca 2½ timme på stan. Lite långdraget tycker jag faktiskt.
Vid fyra kom Tess hem i en speciell bil som hon och en kompis åkte i. Det blev skålande i champange innan det blev fika och paketöppnande. Tillbringaren som hon fick av mej blev klockren kan jag säga! Skoj, skoj...
Lite senare kom Lollo och Niklas oxå. Jag har inte sett Lollo på ett tag så det hade hänt en hel del med magen förstås. Nu är det nästan bara en månad kvar innan det är dags. Spännande!
Det blev en korv oxå innan vi körde Tess och en kompis i halvt panik till Slussen där dom skulle ut och åka med slussbruden ett par timmar. Som tur var hann dom med men det var på håret. Likaså med min buss.
Men hem kom jag iaf efter en jättetrevlig dag. Önskar att jag fick ta studenten en gång till.
Det är nog bland det roligaste man kan vara med om. Ett minne för livet!
Men det tar på krafterna även att bara vara med. Ska bli skönt att få sova ut imorgon. Jag och Emmie ska på systemet bara vi vaknat och så skulle vi ha besökt Ulla-Britts nya affär här på byn oxå.
Ska även hämta ett gäng på möhippa imorgon kväll. Bäst att lägga sej nu kanske även om jag inte tror att det blir så där överdrivet sent för möhippefirarna =)
God Natt med er!

Kommentarer
Postat av: lollo

aa du carro jag håller med dej! jag vill också ta studenten igen! Det är rikigt roligt ;) och som sagt ett minne för livet!

2008-06-15 @ 18:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0