Pepperkaksbak och partaj

Jobbdag ett är avklarad. BARA 4 kvar nu.En lite seg dag men ändå så rullade det på som det skulle. Känns som att vi på snitten har det ganska lugnt nu. Värre är det på krukväxtavdelningen :P haha.. Kaos är det minsta man kan säga....
Om man nu ska återgå till helgen då. Efter en monsterdag i fredags (08-18.45) åkte jag till Hedemora. Vi var och lämnade av grejorna innan vi gick ut och åt. Det blev en planka på Kingen. Supergott! Och himla mysigt ställe att sitta och äta på. Eftersom Örjans kort var sönder fick jag stå för notan :P Låt gå för den här gången då... haha..
Sen kom han på att han kunde ju ta ut med kortet när vi handlade på hemköp, för chipet funkade iaf.  Så resten av helgen fick Örjan betala =) Efter middagen orkade vi inte så mkt mer än köpa med oss en godispåse från hemköp och slappa framför tvn. Ganska tidigt i säng. På lördagen stod pepperkaksbak på programmet. Vi bakade ut en stor deg med lite julmusik till =) Jättemys! Råkade bara bränna 2½ plåt... haha... Men kakor blev det. Efter lunch var det så dags att börja göra sej i ordning. Vid 17 anlände tre av Örjans arbetskompisar, Erika, Gabbis och Annika. Strax före sju gick dom och bowlade med alla andra på rätt pris. Jag åt en pizza och såg på mamma mia i min ensamhet. Sen tänkte jag gå över till Martina och Mattias en sväng men tror ni inte att Örjan hade tagit nyckeln med sej! Bingo.... Så jag fick vackert spendera nån timme till lägenheten innan dom kom tillbaka från bowlingen. Då hade gänget utökats med två personer.  Jag gick över till Martina och Mattias då i en halvtimme eller så. Vid 23.30 drog vi ut på krogen. Först blev det kingen men där var det 40 plus MINST. Så jag och Örjan gick vidare till hotellet. Hur många jag skakade hand med där har jag ingen aning om och ännu mindre minns jag vad dom hette. Vi blev kvar till stängning och sen blev det efterfest. I regnet gick vi sen hemåt runt tre-halv fyra nån gång. Hungriga var vi oxå så innan vi fått mat i oss och kommit i säng var hon nog närmare halv fem. Igår var vi heldöa båda två. Låg till strax före tolv innan vi gick upp. När vi sedan sitter och äter kommer Örjan på att han ska och spela korpmatch med innebandyn. Så jag fick spendera några timmar i min ensamhet igen..... Diskade en monsterdisk och plockade ihop lite. Strax efter 14 kom han hem och då åt vi en pizza. Sen blev det inte mkt gjort kan jag säga. Halvsov i soffan typ hela eftermiddagen. En liten sväng med Martina och Mattias blev det oxå innan jag var tvungen och fara hemåt vid 19.35... Hatar det där hejdå mer och mer för varje gång.
Måndag idag som sagt. Städningen väntar alldeles snart. Sen ska jag hem och kolla på nån julshow på tv.
Sonja Aldèn, Shriley Clamp och Sanna Nielsen skulle vara med och dom är ju jättebra sångerskor alla tre.
Dags och göra sej klar nu....
Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0