Trist....

Det är regn idag med. Jag har sutit här typ hela dagen. Jag känner mer och mer att Björbo inte är hemma. Jag umgås inte med någon här och det finns ingenting att göra. Samtidigt så vet jag att jag har inte råd och flytta någon annanstans. Med en halvtids tjänst som florist så går det bara inte. Jag måste bo kvar här så jag kan ha kvar städjobbet och gå som vikarie på dagis. Jag får leva snålt under hösten och försöka spara så mkt som möjligt, så får vi se hur det ser ut till våren sen då jag även vet om jag får förlängt eller inte, vilket jag tror och hoppas. Provanställningen går ju ut i februari då. Det känns lite trist just nu men jag hoppas det löser sej. Vet inte om Gybäcken är nån vits heller. Jag är ju fortfarande kvar i Björbo! Jaja, tiden får utvisa hur det blir. Just nu tänker jag inte ta några beslut om någonting utan bara flyta med och hoppas att det ger sej. Ska iaf till Therese en sväng idag så jag kommer från byn ett tag. Blåbärspaj har utlovats =) Mums! Sen vad vi mer hittar på vet jag inte. Grangärde är inte så mkt bättre än Björbo på den fronten.
På fredag lutar det nästan åt Lindesnäs. Rydell & Kvick är ju inte alls dumma så det kan nog vara nåt och satsa på =) Men sen får det vara bra ett tag. Har varit ute och slarvat alldeles för mkt på sista tiden =( Någon "spara" har jag verkligen inte varit. Som sagt, till hösten blir det ändring på det! Kanske borde göra som Svanberg och hålla mej nykter fram till nyår. Får se vem som bryter det löftet först :P
Nu ska jag se till att det blir någon mat här och se bär det av till Grangärde.
Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0