Första dagen på jobbet

Nu är första dagen gjord. Den har varit både fysiskt och psykiskt krävande. På förmiddagen var det en föreläsning med diskutioner runt det. Allt handlade om vad som är viktigt i en gurpp, hur man ska vara för att samarbetet i gruppen ska fungera, respekt för varandra, läsa av varandra, visa omtanke med mera med mera.... Det kändes som att det bara gick runt och runt hela tiden, att man alltid kom tillbaka till en sak. För min del kändes det inte som att det gav något. På eftermiddagen drog vi ut i skogen. Tre stycken från Högbo bruk hade arrangerat eftermiddagen. Först fick vi kolbulle till lunch och sedan fick vi tre och tre i tre lag med hjälp av en karta leta på olika stationer som man sedan skulle lösa tillsammans genom samarbete så klart. Det där med skogen och friluftsliv är inte min grej. Med risk för att låta negativ tycker jag inte att jag fick ut något här med. Jag förstår tanken bakom men jag personligen tror inte att man kan sammansvetsa en grupp med sånna här saker. En gemenskap i en grupp anser jag att man bygger upp med tiden ju mer man lär känna varandra. Det här är vad jag tycker och känner iaf. Jag är en ganska blyg och tillbakadragen person som måste ha tid på mej för att smälta in i en grupp. Jag måste ha tid på mej att lära känna andra och såsmåningom våga öppna mej och vara mej själv. Känns rätt skönt att ha klarat av den här dagen. Nu ser jag framemot torsdag och fredag då det bär av till Gävle för Karin och mej. Då får jag verkligen prova på det jag är anställd för. Ska bli otroligt spännande och få en inblick i Blomsterlandet. Då kan man så smått börja tänka sej in i hur det kommer och bli när vi öppnar sen.
Torsdagen den 18 Spetember slår vi upp portarna till Blomsterlandet, Borlänge. Jag hoppas vi ses då =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo, visseligen det.. men du har iaf kunskaper inom yrket du skall hålla på med... här var det 1+1=3..

2008-08-26 @ 15:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0