En dag i Falun

Blev inget skriva av igår. Mest för att inte internet funkade. Tydligen hade åskan varit ner i nånting så vi hade inte haft det på hela dagen igår. Var ändå hemma knappt så det kvittade väl egentligen. Var tvungen och fixa med lite saker på förmiddagen så jag kom iväg till Bolänge till halv tolv. Väl framme gick jag till Blomsterlandet och provade abetskläderna =) Måte säga att det var en speciell känsla att få dra på sej dom. En t-shirt, en pikètröja, en fleecetröja och ett par arbetsbyxor ska vi få. Allt satt perfekt utom byxorna förstås. Får jag bara sy upp dom en bit ska nog dom funka oxå. Superfin färg hur som helst! Ska bara hitta ett par matchande foppatofflor åt oxå. Tror inte ljusrosa och blått och gult är det bästa tillsammans faktiskt. Sen drog jag vidare till Falun dä jag träffade Tess. Vi gick på stan i flera timmar. Och självklart blev det shopping! Har man riktigt taskig ekonomi och absolut INTE får handla, då kan man bara inte gå i affärer med Tess. Idag blev det lite grejor till håret (nödvändigt), sen blev det en sväng till Gina tricot. Skapligt stort man säga! Där hittade jag en superfin klänning. Passar perfekt om man ska ut nån gång i höst och ävern jul och nyår. Ett par jeans hittade jag oxå. Behövde egentligen inga men när man hittar jeans som är som gjorda för en, då kan man inte annat än slå till. Hur ofta inträffar det liksom!? Så dom fick det bli. Hittade ett pa örhängen oxå. Sen blev det en fika på Vi Tre. Tröttheten i benen började komma smygande. En sväng på systemet hans oxå med innan jag for hemåt. Har blivit lurad till Hedemora igen =) Eller lurad och lurad, det är väl mitt eget beslut och som vanligt är jag inte svårövertalad. Skulle ha lite party för att det är sista helgen innan Märta och Bratt börjar skolan. Antar att det blir lika trevligt som vanligt =)
Förresten så har Adam kommit hem nu. Vaknade vid fem igår mose av att det bankade på dörren. Var tänkt att dom skulle vara kvar på Arlanda över natten och ta ett tåg hem på morgonen, så jag blev livrädd eftersom jag inte visste vem det var... Då hade dom lyckats fixa så nån kom och hämtade dom istället.
Nej, nu blir det uppstigning och skjutsa mamma tillbaks till jobbet.

Kommentarer
Postat av: M

men Bråt är sjuk så hon kommer inte:(

2008-08-14 @ 11:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0